Warszawa

Rozgrzewka przed zabawą w parku

Czemu rozgrzewka przed skakaniem jest taka ważna? Jak powinna wyglądać idealna rozgrzewka przed trampolinami? Wiele osób bagatelizuje rozgrzewki przed aktywnością sportową, ponieważ nie zdaje sobie sprawy, dlaczego są ważne i co tak naprawdę nam dają.

Na czym polega rozgrzewka?

Rozgrzewka jest po to, aby „rozgrzać” nasz organizm, a dokładnie podnieść temperaturę mięśni, ścięgien i więzadeł. Ciepło bardzo dobrze wpływa na elastyczność tych tkanek; więc tym samym, stają się bardziej odporne na kontuzje i nadwyrężenia. Ponad to, podczas rozgrzewki pobudzamy mięśnie do pracy, dzięki czemu przyspieszamy krążenie krwi, a to pozwala na ich lepsze dotlenienie i odżywienie, dzięki czemu lepiej reagują na bodźce, poprawia się ich sprawność i koordynacja. Co to oznacza? Że mięśnie po rozgrzewce nie są zmęczone – a gotowe do większego wysiłku.

Jak powinna wyglądać dobra rozgrzewka przed skakaniem na trampolinie?

Powinna zawierać elementy aerobowe, które podniosą tętno: np. trucht w miejscu, pajacyki, lekkie podskoki. Następnie powinna rozgrzać wszystkie główne stawy, tu najlepsze są zwyczajne krążenia: głowy, ramion, łokci, bioder, kolan, stóp itd. Kolejnym etapem powinno być pobudzenie do napięcia i pracy partie mięśni, które najbardziej pracują na trampolinach: brzuch, grzbiet, oraz nogi: dobre będą ćwiczenia takie jak: przysiady, brzuszki, wyskoki z podciągnięciem kolan itp.

Ile powinna trwać rozgrzewka?

Dobra rozgrzewka powinna trwać ok 10 min, podnieść temperaturę i spowodować przyspieszone tętno. Jeśli nie macie takich efektów, znaczy że ćwiczenia były za krótkie lub za słabe!

<< Wróć do strony głównej